Na twee jaar van coronamaatregelen is extra aandacht en ondersteuning voor leerontwikkeling en sociale ontwikkeling van onze leerlingen nog belangrijker geworden. Sinds de zomervakantie wordt daarom veel extra tijd aan alle leerlingen besteed. Tijdens individuele gesprekken met onder andere de mentor wordt niet alleen ingegaan op de schoolresultaten, maar ook op het welzijn van de leerlingen zelf. Hoe zit hij/zij in zijn/haar vel en hoe kan de leerling, indien nodig, het beste geholpen worden.

Naast docenten spelen ook onze eigen leerlingen uit de bovenbouw en oud-leerlingen regelmatig een belangrijke ondersteunende rol binnen het onderwijs.

Peertutors

Peertutors, zijn leerlingen uit 5 vwo, die aan leerlingen uit leerjaar 3 gekoppeld worden om hen te helpen met de organisatie, planning en de verwerking van de lesstof. Wekelijks stellen ze samen doelen op, kijken ze terug of deze doelen behaald zijn en maken ze gezamenlijk opdrachten. Hierdoor leren de leerlingen met een achterstand om (weer) grip op hun schoolwerk te krijgen. Danny Roelofs uit 5 vwo bijvoorbeeld begeleidt met veel plezier een aantal leerlingen per week. Hij geeft aan dat het enorm fijn is om te zien dat er niet alleen door hem, maar ook door de andere begeleiders, goede resultaten geboekt worden.


Onderwijsassistenten

De onderwijsassistenten helpen bij de vrijdagmiddagactiviteiten van leerjaar 1, zoals bijvoorbeeld koken. Deze extra handjes in de keuken zijn enorm waardevol. Een echte chef kan simpelweg niet zonder zijn souschefs. De inzet van deze onderwijsassistenten maakt het mogelijk om praktisch intensief onderwijs soepel te laten verlopen. Evelien Gras en Nina Nienhuis uit 6 vwo zijn bij veel activiteiten aanwezig. Ze vinden het leuk om ondersteuning te geven en om met jongeren om te gaan.

 

Foto-impressie