Leerlingen uit klas 3 volgen sinds dit schooljaar op dinsdagmiddag modules, de zogenaamde dinsdagmiddagmodules (DMM). Deze lijken wat betreft opzet en vorm op de vrijdagmiddagactiviteiten van klas 1. Elke module duurt één trimester, is vakoverstijgend, en is een dynamische verdieping op de schoolvakken.

De modules gaan over onderwerpen waar docenten vanuit hun persoonlijke interesse en enthousiasme in zijn gespecialiseerd en die we van toegevoegde waarde vinden binnen de basisvorming. De leerlingen konden uit een groot scala modules kiezen en konden aangeven waar hun interesse naar uitgaat. Hieronder een aantal voorbeelden.

Er is een module over rechtszaken, waarbij de leerlingen zich verdiepen in één van de pijlers van de democratie. Ze gaan onder andere een strafzitting naspelen. Bij de module ‘Effectief leiderschap’ wordt gewerkt met het boek van Sean Covey, dat speciaal geschreven is voor tieners.

Bij ‘Chinese taal en cultuur’ gaat de leerlingen zich verdiepen in:
• de basisbeginselen van het spreken van Chinees
• het schrijven van Chinese tekens
• de rijke historie vanaf 221 BC tot nu
• de huidige economische en maatschappelijke ontwikkelingen binnen China en heel Azië
• de Chinese eetcultuur.

Tijdens de module ‘EHBO’ wordt van alles over reanimatie en het verzorgen van wonden geleerd, en wat te doen bij huis-tuin-en-keuken ongelukjes en sportblessures.

Bij de 'Foodtruck Start-up' wordt duurzaam gekookt. De leerlingen zullen hun ‘signature dish’ gaan presenteren tijdens een ATC-foodfestival.

Voor leerlingen die graag spelletjes spelen met meerdere personen, is de module 'Bridge'. Je leert technieken om zoveel mogelijk slagen te halen en de basisprincipes van het bieden. Samenwerking met je maatje, logisch nadenken, goed tellen en een klein stukje kansberekening zijn belangrijke aspecten. De periode wordt afgesloten met een toernooi.